make peace

hej igen, börjar bra det här! får väl hoppas att det håller i sig ett tag. traskade till skolan idag som vanligt, fick tillbaka mitt kommunikationsprov och min novell. båda B, förstår inte riktigt det nya betygssystemet till fullo eftersom jag alltid haft g/vg/mvg-systemet. känns krångligt men jag antar att det löser sig. på sista lektionen idag kollade vi på en film, freedom writers. otroligt bra film som väcker många funderingar och känslor. den handlar om ungdomar i en klass som föds upp med att se livet utifrån hudfärg. alla hatar varandra hit och dit. dödar varandra hit och dit om de inte är från samma kultur för att ställa upp för sig egna. tillslut lär de sig att acceptera, samarbeta och förstå varandra. helt otroligt att det är så i vissa delar av världen, att alla inte accepterar varandra för dens ursprung eller bakgrund. underbar film! u gotta see it. ville bara tala om det. make peace. 
nu vidare till pluggandet. puss 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0